Algemene voorwaarden
Onder OFFIS+ dient te worden verstaan de handelsnaam waaronder de natuurlijke persoon Karen Mariën via éénmanszaak met KBO.nr. BE0695.811.484, gevestigd te Kortrijk, Tarweveld 40 (hierna de dienstverlener), diensten levert aan haar klanten (hierna de opdrachtgever).
1. Duur en beëindiging.
De overeenkomst treedt in werking op datum van ondertekening. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde duur tenzij specifiek anders gestipuleerd. De overeenkomst kan op elk moment door elke partij worden opgezegd per aangetekend schrijven en mits in achtneming van een opzeggingstermijn van 1 maand.
2. Modaliteiten en voorwaarden.
2.1 Draagwijdte van de overeenkomst. De dienstverlener voert de Opdracht uit in alle onafhankelijkheid en op zelfstandige basis. Hij kiest zelf de wijze waarop en de middelen waarmee hij de Diensten zal vervullen. De dienstverlener zal bovendien zijn verbintenissen onder deze Overeenkomst op een loyale wijze, te goeder trouw, met de vereiste zorg, in het belang van de vennootschap van de opdrachtgever en in overeenstemming met de geldende professionele normen en standaarden uitvoeren. De dienstverlener kiest zelf zijn werktijden in het kader van de Overeenkomst, de Opdrachtgever kan hem geen beperking opleggen qua tijdsschema en organisatie. De dienstverlener levert aan de opdrachtgever een deskundige en onafhankelijke bijdrage aan het vaststellen, analyseren en oplossen van administratieve en organisatorische vraagstukken die zich binnen zijn organisatie voordoet. Hij doet dit door aard en mogelijke oorzaken van deze vraagstukken vast te stellen, door alternatieven voor oplossingen aan te dragen en de redelijkerwijs te verwachten consequenties duidelijk te maken, door methoden en procedures aan te reiken of te ontwikkelen, door veranderingen te begeleiden of anderszins kennis en ervaring ten dienste van de opdrachtgever te stellen. De Dienstverlener bepaalt vrij de data en periodes van afwezigheid, doch zal de Vennootschap hiervan vooraf informeren. De dienstverlener zal de benodigdheden voor de uitvoering van de Diensten , met inbegrip van, doch niet beperkt tot, een GSM, computer, wagen of ander vervoersmiddel, voorzien op eigen kosten. De opdrachtgever dient de dienstverlener alle informatie en middelen ter beschikking te stellen teneinde de dienst naar best behoren te kunnen uitvoeren. Tussen de opdrachtgever en de dienstverlener bestaat er geen hiërarchische verhouding, noch enige andere relatie dan deze beschreven in de Overeenkomst. Op elke offerte/Overeenkomst zijn deze algemene voorwaarden exclusief en met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant van toepassing. Indien de klant na het einde van de overeenkomst, om welke reden ook, opnieuw diensten afneemt van OFFIS+ zijn deze Algemene Voorwaarden automatisch opnieuw van toepassing tenzij anders overeengekomen. Wijzigingen aan de overeenkomst dienen steeds schriftelijk gebeuren en zullen steeds onderworpen zijn aan de uitdrukkelijke en schriftelijke goedkeuring van de dienstverlener.
2.2 Overleg en rapportering. Met het oog op de uitvoering van de Diensten en van de Overeenkomst, zullen de partijen elkaar de nodige informatie verstrekken en/of toegankelijk maken en inlichtingen bezorgen. De dienstverlener erkent en aanvaardt het belang dat de vennootschap voor haar werking hecht aan een regelmatige en nauwkeurige rapportering over alle aspecten van de uitvoering van de Diensten. Dergelijke inlichtingen, informatie en rapporten houden echter geenszins enige verantwoording in en kunnen derhalve geenszins geïnterpreteerd worden als enig element van gezagsuitvoering, noch aanleiding geven tot het uitoefenen van het gezag.
2.3 Uitvoering. De dienstverlener staat in voor de uitvoering van de overeenkomst. In het kader van de overeenkomst heeft de dienstverlener een vrije keuze aangaande de werkplek, doch op verzoek van de opdrachtgever en teneinde een optimale coördinatie te verzekeren, zal de dienstverlener zijn activiteiten uitvoeren op de zetel van de opdrachtgever. De dienstverlener kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering van de dienst in geval van overmacht.
3. Facturatie en betaling.
De prijs is exclusief BTW tenzij anders vermeld. De vergoeding zal jaarlijks tussen partijen worden overlegd en kunnen worden herzien. De dienstverlener levert haar prestaties per uur aan een overeengekomen uurtarief waarbij elk begonnen kwartier wordt aangerekend als een vol kwartier. Verplaatsingen worden aangerekend aan een onkostenvergoeding per kilometer. De vergoeding voor de opdracht zal op de 1ste en op de 15de van de maand door de dienstverlener worden gefactureerd aan de opdrachtgever. Alle facturen zijn betaalbaar, contant en zonder korting, binnen een termijn van 8 dagen na factuurdatum. Bij niet betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest verschuldigd van 1% per maand en een forfaitaire schadevergoeding van 10%. Elk bezwaar moet geschieden binnen de 8 dagen na levering of na factuurdatum. Het dient te gebeuren per aangetekend schrijven en moet gemotiveerd zijn. Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de factuur geacht te zijn aanvaard. De dienstverlener heeft het recht de uitvoering van de Overeenkomst onmiddellijk op te schorten bij niet-betaling van de facturen.
4. Rechten en plichten.
De opdrachtgever waarborgt dat hij beschikt over alle rechten, bevoegdheden en toelatingen vereist teneinde de dienstverlener toe te laten de diensten te leveren. Partijen zullen alle informatie die zij m.b.t. de andere partij verwerven bij de totstandkoming en de uitvoering van de Overeenkomst als vertrouwelijke informatie beschouwen. Partijen zullen de vertrouwelijke informatie uitsluitend gebruiken in de uitvoering van de Overeenkomst. Deze informatie zal niet openbaar worden gemaakt of ter beschikking worden gesteld aan derden zonder de voorafgaandelijke toestemming van de andere partij, tenzij in het geval de informatie algemeen bekend en publiek beschikbaar is. De dienstverlener verklaart dat deze geheimhoudingsplicht zich verder uitstrekt tot zijn organen, uitvoeringsagenten en personeel.
5. Aansprakelijkheid.
De dienstverlener levert haar prestaties conform de criteria (vermeld in artikel 2.1) van de middelenverbintenis en geeft geen enkele garantie voor bepaalde resultaten. De opdrachtgever vrijwaart de dienstverlener (met uitzondering van opzettelijke fout, fraude en bedrog) tegen aanspraken van derden die verband houden met de geleverde diensten en/of hun voorwerp of het gebruik hiervan.
6. Nietigheid.
De vernietiging (of nietigheid) van een clausule zal beperkt blijven tot die clausule en zal geen invloed hebben op de overige bepalingen van de overeenkomst. Partijen verbinden zich ertoe om alle nodige inspanningen te leveren om een clausule die nietig of niet afdwingbaar blijkt te vervangen door een clausule die zoveel mogelijk aansluit bij het resultaat dat de vernietigde clausule beoogde.
7. Toepasselijk recht.
Op alle gesloten overeenkomsten en andere met de dienstverlener aangegane verbintenissen, inclusief de uitvoering ervan, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.
8. Geschillen.
Alle geschillen voortvloeiende uit verbintenissen waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben , zullen uitsluitend worden beslecht door de territoriale bevoegde rechtbanken van de maatschappelijke zetel van de dienstverlener.